5 مرحله برای انتخاب مبدل USB به پورت سریال RS485 با کیفیت خوب و نویز کم

اگر نیاز دارید یک دستگاه سریال RS485 را به رایانه خود متصل کنید اما رایانه های شما پورت سریال را پشتیبانی نمی کند، ساده ترین و سریع ترین راه برای انجام این کار استفاده از مبدل USB به RS485 است. یافتن بهترین مبدل می تواند چالش برانگیز باشد زیرا مدل ها، انواع و تولیدکنندگان بسیار متفاوتی وجود دارد. این 5 مرحله به شما کمک می کند تا بهترین مبدل USB به سریال RS485 را انتخاب کنید:

  • بررسی مدل تراشه پردازنده (مدل های ترجیحی که قابلیت اطمینان بالا دارند: FTDI یا Silabs)
  • بررسی چیپ درایور سریال ( مدل های ترجیحی که قابلیت اطمینان بالاتری دارند: ZyWyn، Maxim یا NI )
  • بررسی حداقل توان خروجی در کانکتور سریال برای اطمینان از انتقال مطمئن داده ها ( حداقل 5 ولت)
  • بررسی مبدل از لحاظ دارا بودن محافظ الکترواستاتیک داخلی برای محافظت در برابر الکتریسیته ساکن و اضافه ولتاژ
  • بررسی چراغ های LED برای فعالیت TX و RX که در هنگام عیب یابی بسیار مفید هستند.

شرکت فراروپایا با توجه به نیاز بازار ایران مبدل های USB به سریال RS485 را در دو ورژن ساده و ایزوله تولید می کند. مبدل ایزوله USB به RS485 فراروپایا تمامی موارد 5 گانه را پشتیبانی می کند. مدل ساده این نوع مبدل با توجه به نیاز مشتری و تولید محصول اقتصادی در بند 4 متفاوت از مدل ایزوله است. و سایر موارد را پشتیبانی می کند. دو مبدل از نظر ظاهری کاملا مشابه با یکدیگر هستند. شما عزیزان به سادگی می توانید مدلی را که برای پروژه شما مناسب تر است را انتخاب کنید.

usb به rs485

چیپ پردازنده FTDI یا Silabs:

بررسی چیپ پردازنده، مهمترین مرحله است. دلیل توصیه شرکت فراروپایا به استفاده از مبدل USB به  RS485مبتنی بر تراشه‌های FTDI یا Silabs  این است که این مبدل‌ها به سادگی بهترین و قابل اعتمادترین تراشه ای موجود در بازار هستند. ما تجربه زیادی در این زمینه داریم و آزمایشات به ما نشان داده است که این تراشه ها با اکثر دستگاه ها و تجهیزات موجود در بازار کار می کنند. درایورها بسیار پایدار، با نصب آسان و سازگار با تمامی نسخه های ویندوز هستند.

چیپ درایور سریال ZyWyn، Maxim یا NI:

چیپ درایور سریال وظیفه برقراری سیگنال‌ دستگاه های متصل به مبدل USB به سریال را دارد. شرکت فراروپایا استفاده از چیپ درایورهایی از برندهای ZyWyn، Maxim یا NI را توصیه می کند. زیرا در وهله ی اول این تراشه ها بسیار قابل اعتماد هستند و از دیگر سو با تراشه های FTDI و Silabs به خوبی کار می کنند.

حداقل خروجی 5 ولت دی سی در کانکتور سریال:

ما یک مبدل USB به RS485 با خروجی حداقل 5 ولت را برای سیگنال های TX/RX توصیه می کنیم. این سطح ولتاژ یک سیگنال ارتباطی قوی را مهیا و انتقال مطمئن داده ها را تضمین می کند.

حفاظت استاتیک داخلی:

حفاظت استاتیک داخلی از مبدل USB به RS485 در برابر جهش های ولتاژ بالا ناشی از الکتریسیته ساکن یا افزایش ولتاژ منبع تغذیه محافظت می کند. این مشکل می تواند هم در انتهای USB و هم در انتهای سریال RS485 وجود داشته باشد.

چراغ های LED برای فعالیت های TX و RX:

از منظر شرکت فراروپایا داشتن چراغ های LED امری ضروری نیست. ولی به واسطه عیب یابی راحت تر توصیه شرکت به استفاده از مبدل هایی است که این چراغ های را پشتیبانی می کند. در هنگام بروز مشکل در برقراری این نوع ارتباط سه حالت ممکن وجود داردکه می تواند مشکل از رایانه یا دستگاه و یا خود مبدل باشد. به واسطه دیدن LED ها می توان دریافت که مشکل از کجاست.

مبدل هایی که باید از خرید آن ها اجتناب کرد:

  1. از مبدل هایی با تراشه پردازنده ارزان مانند Prolific اجتناب کنید، زیرا
  • درایورها ضعیف نوشته شده‌اند.
  • با سیستم‌عامل‌های جدید سازگار نیستند .
  • ارتباطات غیرقابل اعتمادی ایجاد می‌کنند.
  1. از مبدل های با توان خروجی کم (کمتر از 5 ولت دی سی) اجتناب کنید. قدرت خروجی کم باعث می شود که ارتباط غیرقابل اعتماد یا حتی غیرممکن باشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست