مقدمه

در این مقاله همه آن چیز که در خصوص شروع برنامه نویسی پی ال سی نیاز است؛ با شما به اشتراک گذاشته شده است. مخاطب این مقاله در وهله اول طیف وسیعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق و همچنین پیمانکاران فعال در این حوزه است. در وهله دوم ماشین سازهای داخلی در صنایع مختلف از قبیل ماشین سازی های صنایع پخت نان و شیرینی، ماشین سازی های پرکن و توزین، ماشین سازی های صنایع بسته بندی که به دنبال یک پی ال سی قیمت مناسب برای اجرای پروژه های شان هستند.

پس بیایید شروع کنیم.

برنامه نوسی پی ال سی چیست؟

برندهای مختلفی از پی ال سی در نقاط مختلف جهان توسط شرکت های متفاوتی تولید می شوند. تعدادی از این شرکت ها نرم افزار های اختصاصی خود را همراه سخت افزارشان روانه بازار می کنند. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله مقایسه 22 برند مطرح تولید کننده پی ال سی در جهان را مطالعه کنید.

نرم افزار ها در حقیقت رابط بین کاربر و پی ال سی هستند، برای اجرای یک پروسه خاص توسط پی ال سی، کاربر باید با زبانی خاص (اصطلاحا زبان های برنامه نوسی پی ال سی) از طریق نرم افزارهای مربوطه، به سیستم بفهماند که قصد انجام چه کاری را دارد؛ که به این پروسه، برنامه نویسی پی ال سی می گویند.

برنامه نویسی پی ال سی

شاید برنامه نویسی پی ال سی برای شما عزیزانی که تازه وارد این حوزه شده اید، موضوع جدیدی باشد. چون برنامه نویسی پی ال سی با آن چه که شما از برنامه نویسی در ذهن دارید، اندکی متفاوت است. ولی هیچ جای نگرانی نیست، چون هر آنچه در این حوزه نیاز باشد تحت عنوان آموزش پی ال سی در سایت شرکت بارگزاری شده است.

بازار کار پی ال سی در ایران چگونه است؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت طلبی انسان ها، نیاز به سیستم های مبتنی بر پی ال سی رو به افزایش است. این موضوع را در وهله اول می توان از طریق بروزرسانی سخت افزارهای موجود توسط کمپانی های سازنده پی ال سی متوجه شد. با نگاهی اجمالی به سایت شرکت های تولید کننده پی ال سی متوجه پیشرفت نسل های تولیدی محصولات آن ها خواهید شد.

از سویی دیگر، نیازهایی در گذشته وجود داشته که به صورت دستی انجام می شد و با گذشت زمان این سیستم های دستی رفته رفته جای خود را به ماشین ها داده اند. به عنوان مثال در سال های اخیر نانوایی ها از حالت دستی خارج شده و به سمت سیستم های پخت نان نیمه اتوماتیک و اتوماتیک مبتنی بر پی ال سی حرکت کرده است. همه این عوامل در کنار یکدیگر باعث می شوند که یک متخصص در حوزه برنامه نویسی پی ال سی بازار قابل توجهی پیش روی خود داشته باشد.

دوره برنامه نویسی پی ال سی چقدر زمان بر است؟

مسلما طول زمان یادگیری برنامه نویسی پی ال سی وابسته به میزان علاقه و استعداد هر فرد نسب به فرد دیگری متفاوت است. در مبحث آموزش پی ال سی دو تیپ متفاوت از افراد وجود دارند:

  • افرادی که با دیگر برندهای پی ال سی کار کرده اند.
  • افرادی که قصد دارند وارد این حوزه شوند.

اگر شما جز دسته اول هستید برنامه نویسی پی ال سی با برند فراروپایا، برایتان خیلی آسان و روتین خواهد بود. و طبق تجربه شرکت، زمان آموزش برای این دسته از یک هفته تا ده روز متغیر است.

اگر شما جز دسته دوم هستید، نیاز به تکرار و تمرین بیشتر دارید و طبق تجربه در بازه زمانی سی الی چهل روز به برنامه نویس سطح B تبدیل می شوید. ارتقا به سطح A با تجربه عملی اجرای پروژه حاصل خواهد شد.

برنامه نویسی پی ال سی را با چه برندی شروع کنم؟

برای یک شروع موفق و نتیجه بخش در برنامه نویسی پی ال سی برای کار در ایران، باید فاکتورهای زیر را در انتخاب برند بررسی کنید:

  • زبان و نرم افزار برنامه نویسی آن برند به چه صورت است؟
  • محصولات آن برند از نظر توانایی در راه اندازی پروسه های صنعتی چگونه اند؟
  • پیشنیه مصرفی آن برند در بازار ایران به چه صورت است؟
  • با توجه به نوسانات قیمت ارز در ایران، آینده مصرفی آن برند با توجه به قیمت آن چگونه است؟
  • صنایع نوپای جدید، گرایش به کدام برند پیدا خواهند کرد؟
  • آیا آن برند همواره در بازار ایران موجود است؟
  • آیا در صورت خرابی محصولات آن برند، تیم پشتیبانی فنی تعمیرات در ایران وجود دارد؟
  • مدت زمان تعمیرات پی ال سی چقدر است؟
  • نحوه آموزش آن ها به چه صورت است؟ آموزش ها رایگان است؟ آموزش های کامل و جامع در خصوص برنامه نویسی آن برند موجود است؟

بعد از بررسی این سوالات می توانید برند مناسبی را برای شروع به کار برنامه نویسی انتخاب کرده و با قوت استارت بزنید. در این نوشته، به این سوالات درباره برند فراروپایا پاسخ داده شده است.

شرکت فراروپایا با بیش از یک دهه قدمت در تولید محصولات اتوماسیون صنعتی، جز اولین تولیدکنندگان پی ال سی در ایران محسوب می شود. این شرکت نرم افزار اختصاصی برای برنامه نویسی پی ال سی های خود دارد. به واسطه نرم افزار FBD Editor تحت زبان فانکشن بلاک می توان برنامه های مورد نیاز را نوشت.

از آنجایی که این شرکت، جز تولیدکنندگان ایرانی محسوب می شود، محصولات این شرکت همواره در بازار موجود است و تیم پشتیبانی فنی شرکت همواره در دسترس است. از نظر قیمت در مقایسه با سایر برندها، پی ال سی و اچ ام ای های فراروپایا از قیمت مناسب تری برخودارتر هستند، که علت این امر بومی بودن تکنولوژی ساخت محصولات است.

شرکت فراروپایا در ساخت پی ال سی و اچ ام آی های خود، از پردازنده ARM Cortex M4 بهره گرفته است که این انتخاب منجر به توانایی بالای محصولات این شرکت شده است. محصولات شرکت فراروپایا در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است که شما عزیزان برای مطالعه بیشتر می توانید به رزومه شرکت و نمونه پروژه های انجام شده مراجعه کنید.

شرکت فراروپایا به عنوان یک تولید کننده داخلی حامی نسل جوان و فارغ التحصیلان عزیز است. این شرکت رسالت خود را در خدمت به صنعت کشور می داند. ازین رو تمامی آموزش های این شرکت به صورت رایگان عرضه می شود.

چه پیش نیازهایی برای شروع برنامه نویسی پی ال سی نیاز است؟

برای شروع به یادگیری برنامه نویسی پی ال سی دانش مقدماتی از مطالب و مفاهیم اولیه برقی مورد نیاز است. ازین رو توصیه می شود کسانی که قصد ورود به بازار کار به عنوان یک پی ال سی کار را دارند، حداقل اطلاعاتی در این حوزه داشته باشند.

تیم آموزش شرکت فراروپایا درگردآوری مطالب برای ویدیوهای آموزشی پی ال سی سعی کرده، مطالب را به زبان ساده و قابل فهم برای طیف وسیعی از کاربران آماده سازد. ازین رو کاربران می توانند با حداقل اطلاعات در این حوزه، با گذراندن این دوره آموزشی به برنامه نویس حرفه ای پی ال سی تبدیل شوند.

در کنار ویدیوهای آموزشی که در سایت شرکت بارگذاری شده، مجموعه ای از مثال های کاربردی برنامه نویسی پی ال سی برای کاربران تهیه و در سایت شرکت بارگذاری شده است. مثال های معرفی شده در این قسمت پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای شما در اجرای پروژه هایتان خواهد بود.

آموزش پی ال سی

امیدارم بعد از مطالعه این مقاله نقطه شروع برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای پی ال سی را پیدا کرده باشید. و اگر برای شروع کارتان، محصولات شرکت فراروپایا را انتخاب کرده اید ورود شما به خانواده فراروپایا را تبریک عرض می کنم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست